ABD, Katar'daki Al-Udeid Hava Üssü'nde personel sayısını azaltıyor
- ABD'nin, Katar'daki Al-Udeid Hava Üssü'nde görev yapan personel sayısını azalttığı bildirildi. Gelişmenin, ABD Başkanı Donald Trump'ın, İran'da yetkililerin hükümet karşıtı protestocuları idam etmesi halinde ABD'nin Tahran'a karşı "çok güçlü önlemler" alacağını söylemesinin ardından gelmesi dikkati çekti.
- ABD'nin ardından İngiltere'nin de Katar'daki ABD üssü El-Udeyd'deki askerlerini geri çekmeye başladığı ifade edildi.
- İran ise ABD tarafından bir saldırı gerçekleştirilmesi durumunda misilleme yapacağını duyurdu.
Katar hükümetinden yapılan açıklamada da personel azaltma kararının, "mevcut bölgesel gerilimlere yanıt olarak" alındığı ifade edildi.
CNBCE.COM'u öncelikli haber kaynağınız olarak ekleyin EkleGelişmenin, ABD Başkanı Donald Trump'ın, İran'da yetkililerin hükümet karşıtı protestocuları idam etmesi halinde ABD'nin Tahran'a karşı "çok güçlü önlemler" alacağını söylemesinin ardından gelmesi dikkati çekti.
Bölgedeki en büyük ABD üssü
Yaklaşık 10 bin ABD askerine ev sahipliği yapan El-Udeid, Ortadoğu'daki en büyük Amerikan askeri üssü konumunda bulunuyor.
Haziranda vurmuşlardı
Konuya aşina üst düzey bir İranlı yetkili ise, Tahran'ın bölge ülkelerine, ABD'nin İran'a saldırması durumunda ABD üslerini hedef alacağı yönünde mesaj ilettiğini söyledi. Söz konusu uyarı, ABD Başkanı Donald Trump'ın İran'a müdahale edebileceklerini söylemesinin ardından geldi.
Geçtiğimiz yıl, ABD'nin İran'a hava saldırısı düzenlemesinden bir hafta önce, bazı askeri personel ile ailelerin bölgedeki üslerden tahliye edildiği biliniyor. ABD'nin Haziran’daki saldırıları sonrasında ise İran, Katar’daki El-Udeid Üssü'ne füze saldırısı gerçekleştirmişti.
ABD'nin ardından İngiltere de Katar'dan askerlerini çekmeye başladı
İngiliz medyasındaki habere göre, ABD'nin ardından İngiltere de Katar'daki El-Udeyd Hava Üssü'ndeki askerlerini çekme kararı aldı.
Konuya ilişkin açıklama yapan Savunma Bakanlığı Sözcüsü, güvenlik nedeniyle asker konuşlandırma ve çekme kararlarıyla ilgili detay paylaşmayacaklarını belirtti.
Sözcü, önceliklerinin her zaman personelin güvenliği olduğunu, buna askerlerin geri çekildiği durumların da dahil olduğunu aktardı.
Güney Kıbrıs'taki İngiliz hava üssünden bir tanker uçağın Katar'daki üsse doğru yola çıktığı bilgisi de haberlerde yer aldı.
Katar Uluslararası Medya Ofisi, başkent Doha'daki ABD'ye ait El-Udeyd Hava Üssü'nden bazı personelin ayrılmasının, bölgedeki artan gerilim nedeniyle alınan önleyici bir tedbir olduğunu duyurmuştu.
İran ise ABD tarafından bir saldırı gerçekleştirilmesi durumunda misilleme yapacağını duyurdu.
Öte yandan insan hakları gruplarına göre, İran'da yetkililerin son dönemde yürüttüğü sert müdahaleler sırasında 2 bin 400'den fazla hükümet karşıtı gösterici hayatını kaybetti.


