Elon Musk telekom devlerine savaş açtı: Kendi telefon aboneliği ve mobil ağını kuruyor
- Elon Musk'ın sahibi olduğu SpaceX'in, Starlink markasıyla bireysel mobil iletişim hizmeti sunmayı değerlendirdiği öne sürüldü. Planın hayata geçirilmesi halinde şirket, Verizon, AT&T ve T-Mobile gibi ABD'nin en büyük mobil operatörleriyle doğrudan rekabete girecek.
Financial Times'ın konuya yakın kaynaklara dayandırdığı haberine göre SpaceX, ABD'de bireysel tüketicilere yönelik yeni bir Starlink mobil hizmeti başlatmayı ve kendi karasal mobil iletişim ağını kurmayı değerlendiriyor.
CNBCE.COM'u öncelikli haber kaynağınız olarak ekleyin EkleHabere göre SpaceX Başkanı ve Operasyon Direktörü Gwynne Shotwell, şirketin halka arz tanıtım toplantılarında yatırımcılara Starlink markasıyla perakende mobil abonelik hizmeti sunulmasının gündemde olduğunu aktardı.
Telekom operatörleriyle doğrudan rekabet
Planın hayata geçirilmesi durumunda SpaceX, mobil hizmetlerini doğrudan son kullanıcıya sunacak. Böylece şirket, Verizon Wireless, AT&T ve T-Mobile gibi ABD'nin önde gelen mobil operatörleriyle aynı pazarda rekabet etmeye başlayacak.
Mevcut model değişebilir
SpaceX bugüne kadar ABD'de mobil hizmetlerini büyük ölçüde telekom şirketleri üzerinden sunmayı tercih etti. Şirket, özellikle kırsal bölgelerde kapsama alanını genişletmek isteyen operatörlere Starlink uydu altyapısını sağlayarak gelir elde ediyordu.
Telekom şirketleriyle yapılan ticari anlaşmaların mali detayları kamuoyuyla paylaşılmazken, analistler SpaceX'in uydu bağlantısı içeren mobil abonelik gelirlerinden pay aldığını değerlendiriyor.
Yeni gelir kapısı olabilir
Starlink'in doğrudan mobil abonelik modeline geçmesi, SpaceX'in yalnızca uydu internet sağlayıcısı değil, aynı zamanda küresel telekomünikasyon pazarında doğrudan hizmet veren bir oyuncuya dönüşmesi açısından önemli bir adım olarak görülüyor.

