ABD hisse fonlarından üç ay sonra ilk çıkış
- ABD hisse senedi fonları, teknoloji hisselerindeki satışların etkisiyle 24 Haziran haftasında 8,5 milyar dolarlık net çıkış kaydetti. Bank of America verilerine göre çıkışa teknoloji fonları öncülük etti.
ABD hisse senedi fonlarında üç ay sonra ilk kez haftalık bazda net çıkış görüldü. 24 Haziran’da sona eren haftada toplam 8,5 milyar dolarlık sermaye çıkışı gerçekleşti.
CNBCE.COM'u öncelikli haber kaynağınız olarak ekleyin EkleBank of America’nın EPFR Global verilerine dayandırdığı rapora göre, çıkışların ana kaynağı teknoloji hisselerine yönelik zayıflama oldu.
Teknoloji fonlarında rekor çıkış
Verilere göre teknoloji fonlarından haftalık bazda 9,3 milyar dolarlık rekor çıkış yaşandı. Bu durum, bir önceki hafta görülen 19,2 milyar dolarlık rekor girişin ardından dikkat çekici bir yön değişimine işaret etti.
Analistler, özellikle büyük ölçekli teknoloji şirketlerinde görülen satışların piyasalar üzerinde baskı oluşturduğunu belirtti. Apple hisselerindeki sert düşüş bu eğilimi desteklerken, Micron’dan gelen güçlü satış görünümü ise sektöre ilişkin bazı endişeleri kısmen hafifletti.
Küresel fon akımlarında da zayıflama
Aynı dönemde küresel hisse fonlarından toplam 5 milyar dolarlık çıkış gerçekleşti. Avrupa hisse fonlarında ise üst üste 11’inci haftada da para çıkışı görüldü.
Para piyasası fonlarından 25,5 milyar dolar çekilirken, yatırımcıların güvenli liman olarak tahvillere yöneldiği gözlendi.
Tahvil fonlarına güçlü giriş
Verilere göre sabit getirili varlıklara olan talep artarken, tahvil fonlarına 16,6 milyar dolarlık giriş kaydedildi.
Söz konusu eğilim, yatırımcıların riskli varlıklardan daha temkinli pozisyonlara yöneldiğine işaret etti.

