TAG davasında yeni gelişme: Oğuz Alper Öktem kararı İstinaf Mahkemesi'ne taşıyacaklarını açıkladı
- TAG uygulamasına ilişkin davada mahkeme kararını açıkladı.
- Mahkeme, asıl dava yönünden, Martı TAG isimli hizmetin sunulmasının haksız rekabet oluşturduğunun tespitine ve gerçekleşen haksız rekabetin önlenmesine karar verdi.
- Martı Kurucusu Oğuz Alper Öktem, dosyanın yeniden İstinaf Mahkemesi'ne taşınacağını duyurdu.
TAG uygulamasına ilişkin davanın 7'nci duruşması, 24 Haziran'da İstanbul 14'üncü Asliye Ticaret Mahkemesi'nde görüldü.
CNBCE.COM'u öncelikli haber kaynağınız olarak ekleyin Ekleİstanbul Otomobilciler Esnaf Odası, Birleşik Taksi Şoförleri Derneği, İstanbul Havalimanı Turizm Taksiciler Karayolu Yolcu Taşıma Kooperatifi, Sabiha Gökçen Havaalanı Taşıma ve İşletme Kooperatifi, İstanbul Taksi Sahipleri Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu, İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası, Antalya Şoförler ve Otomobilciler Odası, Gaziantep Şoförler ve Otomobilciler Odası ile Kayseri Otomobilciler Kamyon, Otobüs, Kamyonet ve Şoförler Odası Başkanlığı tarafından açılan davada mahkeme heyeti, davanın kısmen kabulüne kısmen reddine karar verdi.
Oğuz Alper Öktem: "Kararı İstinaf Mahkemesi'ne taşıyoruz"
Duruşma sonrası açıklama yapan TAG Kurucusu Oğuz Alper Öktem, kararın üst mahkemeye taşınacağını belirterek şunları söyledi:
"Taksicilerin uygulamanın bugün kapatılmasına yönelik tedbir talebi reddedildi. Genel olarak davanın kısmen kabul kısmen reddine karar verildi. 2024 yıllarında verilen benzer karar, İstinaf Mahkemesi tarafından hatalı bulunarak kaldırılmıştı. Bu kararı da yeniden İstinaf Mahkemesi'nin değerlendirmesine sunacağız.
Hukukun üstünlüğüne ve yargı süreçlerinin sağlıklı şekilde işleyeceğine olan inancımız tam. Bu süreç boyunca bize güvenen, destek veren ve Türkiye'nin en büyük topluluğunu oluşturan TAG ailesinin tüm mensuplarına teşekkür ediyoruz. Kamuoyunu süreçle ilgili gelişmeler hakkında şeffaf şekilde bilgilendirmeyi sürdüreceğiz."
Süreç nasıl işleyecek?
Martı yönetimi, yerel mahkemenin kararını üst mahkemeye taşıyarak hukuki mücadeleyi sürdüreceğini bildirdi. İstinaf Mahkemesi’nin vereceği kararın, Türkiye'de alternatif ulaşım uygulamalarının geleceği açısından önemli bir emsal oluşturabileceği değerlendiriliyor.


